מפקד גדוד 101 סא"ל ר' שלח איגרת מיוחדת ללוחמיו ומפקדיו לרגל יום העצמאות ה-78 למדינה. גדוד 101 נמצא בשבועות האחרונים בפעילות מבצעית התקפית בגזרת לבנון.
"אנחנו עומדים כאן, על חורבות בינת ג'ביל, לא רק כלוחמים בלב משימה, אלא כחוליה בשרשרת ארוכה של עם שנלחם על הזכות להיות עם חופשי בארצנו", כתב מג"ד פתן בראשית האיגרת, "עצמאות לא ניתנה לנו, היא נכבשה, יום אחרי יום, דור אחרי דור, וגם עכשיו כאן, דרככם. אנחנו לא רק פועלים, אנחנו לוקחים אחריות. אחריות להבטיח שלא יהיה מי שיערער על הזכות הזאת, כל בית שטוהר, כל מסדרון שנכבש, זה עוד צעד בעצמאות של מדינת ישראל".
סא"ל ר' הודה באיגרת ללוחמיו ומפקדיו על פעילותם, לא שכח את הנופלים והפצועים והדגיש את רוח התקופה. "אני רואה אתכם, מדלגים, מסתערים, פוגעים, נחושים, מדויקים, לא מוותרים, לא על המשימה ולא אחד על השני", כתב מפקד גדוד 101, "זו זכות גדולה להיות כאן איתכם, ברגעים שבהם ההיסטוריה לא נכתבת, היא מתבצעת. אבל אנחנו לא לבד, מאחורינו עומדים הנופלים, שבזכותם אנחנו כאן היום, ממשיכים קדימה. ולצידם הפצועים שלנו, שנושאים בגופם את המחיר של העצמאות הזו. ביום העצמאות הזה, מתוך הלחימה, אנחנו עוצרים לרגע ואומרים לכם, הפצועים – אנחנו איתכם, מאחלים לכם החלמה מלאה ומהירה, וממשיכים קדימה גם בשמכם".
את האיגרת המיוחדת ליום העצמאות ה-78 בחר מפקד גדוד 101 לסיים במסר מהדהד: "כי זה הסיפור שלנו, עם שלא עוצר, עם שלוקח אחריות, נלחם, נופל, קם, וממשיך לבנות את החופש שלו במו ידיו. אנחנו נמשיך קדימה, בנחישות, בעוצמה, באמונה, עד שנבטיח את מה שבשבילו יצאנו לדרך. יום העצמאות הוא לא רק ציון של מה שהיה, הוא אחריות על מה שיהיה. נזכור מי אנחנו, ולמה אנחנו כאן, וננצח. עד הניצחון".





