הצנחנים לדורותיהם

לוחמים | סיפורים | מקומות

איגרת מג"ד 101 לחייליו לרגל ראש השנה תשפ"ו: "אנחנו שליחי ציבור של עם ישראל"

סא"ל מ' כתב איגרת מעוררת השראה לכבוד השנה החדשה. בדבריו ציין מה הוא מצפה מהגדוד בתקופה זו ועד כמה חשוב לא לשכוח את הנופלים
גדוד 101 פתן | צילום: האדומה הצנחנים לדורותיהם

ערב ראש השנה תשפ"ו שלח מג"ד גדוד 101 סא"ל מ' איגרת מיוחדת לחייליו, אותה כתב בכתב ידו. גדוד 101 נמצא בימים אלו בפעילות מבצעית בשומרון.

סא"ל פתח את האיגרת בציטוט מתוך הספר 'אמונה וביטחון' של של הרב אברהם ישעיהו קרליץ, המכונה 'החזון איש': 'חובת האדם בעולמו כל עוד הנשמה בקרבו, להשתדל להיות הולך וגדל'

וכך כתב באיגרת מג"ד גדוד 101 לחייליו: "חגי תשרי הבאים עלינו לטובה ובראשם ראש השנה, מגיעים בעיצומה של תקופה היסטורית, משמעותית וממושכת. מזה כשנתיים אנחנו נלחמים את מלחמת הקוממיות של דורנו!. זוכים לעשות ולפעול בנחישות, באמונה ובעז רוח – מצליחים לעצב ולהשפיע באופן ישיר, מידי ורחב היקף על קודש הקודשים של עמנו – ביטחון ישראל!

"צמד המילים ראש השנה מציינים לכאורה שני הפכים, המילה 'ראש' מגלמת התחלה, ראשוניות, יצירה והתחדשות. המילה 'שנה' היא מבחינת הישנות, חזרתיות. מצופה מאיתנו בשנה הקרובה להתעלות, להיות שלמים יותר מהשנה שחלפה ולשלב את מהותן של מילים אלו יחד בתבונה.

"1. להבין את הקשר העמוק והרציף בין עבר, הווה ועתיד ולחברם, 2. לזכור ולהזכיר תוך הגדרת יעדים אישיים וכללים ברורים קדימה, 3. להישען על הטוב הקיים (ויש הרבה ממנו) ולחזק חולשות ותורפות נבחרות, 4. לחזור על פעולות והרגלים בהתמדה ובהתלהבות גדולה יותר, ולשפר את איכות הביצוע, תוך יוזמה התחדשות והרחבת אחריות, 5. להתבונן פנימה, לבחון את מידותינו וערכינו, ובענווה גדולה להמשיך ללמוד ולהשתפר.

גדוד 101 פתן | צילום: האדומה הצנחנים לדורותיהם

"בימים הקרובים קדושי ישראל אינם ילבשו בגדי לבן אלא בגדי ירוק זית אחידים. פיהם אינו יהיה עסוק בתפילה, אלא יהיה חלק בלתי נפרד מפקודות ותדריכים, הם אינם יהיו עטופים בטליתות בבתי כנסיות, אלא חמושים בווסטים קסדה ונשק, מבצעים רצף וקצב מבצעים לסיכול טרור במרחב השומרון.

"בימים אלו אתם – אנשי גדוד 101 – כולכם הייתם ועודכם שליחי ציבור של עם ישראל, מלוכדים מאי פעם, אין טובים וראויים מכם! עלינו להמשיך בעשייה, לחתור למצוינות ובד בבד לעולם לא לשכוח את החלשים מאחור, את הפצועים היקרים שלנו בגוף ובנפש, החטופים שטרם לא שבו והחללים הגיבורים שלנו אשר דמותם ופועלם מפעמים בנו, מתווים את ערכינו ומשפיעים באופן ישיר על כל משימה אותה אנו מבצעים. כי רק הם ילמדו אותנו את העוצמה שבחולשה, את רזי החסד והענווה, את תורת הנסתר כנגד חטא הגאווה ותחושת היוהרה. משימתנו היא אחת – להכריע את האויב ולהבטיח חירות וביטחון".

את האיגרת מעוררת ההשראה סיים סא"ל מ' בפנייה למשפחות של המשרתים בגדוד: "משפחות יקרות ואהובות, תודה על החינוך מבית, התמיכה והרוח האיתנה. אתם הכוח והעוגן של כולנו, מהווים מעין בלתי נדלה של שליחות, מסירות וציונות- כולי הערכה. בברכת חג שמח ושנה טובה!. 'תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה'".

Facebook

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *