ויקטור בן נעים, מראשוני לוחמי חטיבת הצנחנים וגדוד 890, הלך לעולמו בגיל 94. בן נעים גם החזיק בתואר המכובד – הצנחן הראשון של עפולה.
במהלך שנת 1950 התגייס בן נעים לצה"ל עם מטרה ברורה לשרת בחטיבת הצנחנים שזה עתה הוקמה. הוא הגיע לקצין העיר בחיפה, ביקש לשרת בצנחנים ונשלח לבסיס תל נוף. למרות הציפיות להתחיל מיד בתקופת ההכשרה הוא נאלץ לחכות במשך חודשיים עד שהטירונות החלה.
בספר הביוגרפיה שמסכם את מסע חייו, 'חותם באהבה', שכתב הסופר עמנואל בן סבו סיפר בן נעים כי הטירונות התעכבה כי חיכו לגיוסם של עוד 14 לוחמים שרצו לשרת בצנחנים ושבכל תקופת ההמתנה עבד בעבודות רס"ר – שטיפת תאי שירותים, שטיפת כלים במטבח וניכוש עשבייה.
אחרי חודשיים הוקמה פלוגת הטירונים בגדוד 890 תחת פיקודו של מרסל טוביאס – הצנחן האגדי, שכונה 'אבי הצנחנים'. בביוגרפיה שלו תיאר בן נעים את תקופת ההכשרה כמורכבת ומאתגרת ולאחריה את קורס הצניחה שכלל אימונים אינטנסיביים בשטח ובסימולטור.

לקראת הצניחה הראשונה סיפר בן נעים כי פחד מהלא נודע וכי גם חבריו חששו. לפני שקפץ מהמטוס סיפר בספרו כי מדריך הצניחה ג'ורג'י לחש באוזנו: 'אל תפחד, כולם מפחדים'. לאחר שקפץ והמצנח נפתח ציין כי הרגיש תחושת הקלה אדירה.
במשך שירותו בסדיר ואחר כך במילואים צנח בן נעים 32 פעמים. על צניחה אחת הוא הצטער שלא השתתף בה וזו הצניחה במתלה בשנת 1956. בן נעים השתתף בארבע מלחמות: סיני, ששת הימים, יום הכיפורים ולבנון הראשונה.
לאחר שחרורו מצה"ל ניהל בן נעים את אגף החינוך הספורט והתרבות בקריית שמונה, ייצג את חברת 'סיקא' בצרפת, ניהל את מפעל ווק כימיקלים במגדל העמק והיה מנהל אגף אירועים בעיריית עפולה. לצד העבודה גם עסק בהתנדבות ענפה – נגיד רוטרי בישראל ונציג ישראל ברוטרי העולמי, פעיל למען מושתלי לב וכליות, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן ויו"ר עמותת הידידים של המרכז הרפואי העמק. יש לציין כי זכה באות הנשיא למתנדבים, באות יקיר העיר עפולה ובאות מפעל חיים מבית החולים 'העמק'.





